Zamena zimskih guma na automobilu letnjim je neophodna, ali mnogi vozači to zaboravljaju da urade.
Stručnjaci upozoravaju da su zimske gume mekše od letnjih, kao i da se više troše na visokim temperaturama, ali to nije jedini razlog za zamenu.
Postoji još jedan, ozbiljniji, a to je bezbednost. Naime, stručnjaci iz Nemačkog autokluba (ADAC) objašnjavaju da zimske gume u letnjim mesecima mogu da povećaju rizik od nezgoda.
Upotreba zimskih guma u prelaznom periodu, u maju i junu, je manje kritična jer temperature još nisu konstantno visoke. Tokom leta zimske gume predstavljaju bezbednosni rizik zbog visokih temperatura asfalta.
Zimske gume sa skoro punom dubinom gazećeg sloja (četiri do pet milimetara) ne treba koristiti leti, već ih treba sačuvati za sledeću zimu. U slučaju guma sa smanjenom dubinom profila, defekti mogu biti manji.
Zimske gume su posebno opasne pri brzoj vožnji ili na visokim temperaturama asfalta. Velike brzine mogu da dovedu do pregrevanja pneumatika, što može ozbiljno da utiče na njegove performanse, posebno kada je vozilo potpuno opterećeno, kao što je to slučaj kada kolima idete na odmor.
Visoke temperature i velika opterećenja dovode do jačeg zagrevanja površine gazećeg sloja i nedovoljnog prianjanja.
Prilikom testiranja tri različita modela zimskih guma sa različitim dubinama gazećeg sloja u letnjim uslovima i njihovog upoređivanja sa letnjim gumama došlo se do alarmantnih zaključaka.
Naime, na suvom putu, put kočenja od 100 km/h do potpunog zaustavljanja sa zimskim gumama je znatno duži. Na temperaturi asfalta od 30 do 36 stepeni, u trenutku kada je vozilo sa letnjim gumama stalo (kočni put 36,3 metara), automobil sa zimskim gumama je bio na 37 km/h (kočni put 41,9 m), prenosi Oponeo.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI