Iako je počeo maj, neki vozači u Srbiji i dalje koriste zimske gume uprkos obavezi da se od 1. aprila koriste letnje. Cene pneumatika jesu skočile, ali zabluda je da će se time uštedeti.
Osim rizika u vožnji i ugrožavanja bezbednosti, finansijski je neisplativo voziti leti sa zimskim gumama. Saobraćajna policija vas neće kazniti, ali to nije razlog da nanosite direktnu štetu svom vozilu.
Više je razloga zašto je preporučljivo zameniti zimske gume letnjim kada za to dođe vreme. Odnosi se na period od 1. aprila do 1. novembra u tekućoj godini.
Zimske gume se leti brže „troše“ na visokim temperaturama. Nije stvar samo u dubini i vrsti šare, već i u materijalu od kog se prave letnje gume.
Ono što loše utiče na njih jesu nagla kočenja, nagla ubrzanja i oštra skretanja pri većim brzinama. Vozilo se znatno lošije ponaša u takvim situacijama zbog čega je vrlo moguće da automobil izleti u krivini ili da prosto sporije ukoči naglo ukoliko je to potrebno.
Drugi faktor jesu vremenski uslovi. Letnje temperature kod nas u zadnjih nekoliko godina odlaze često na 45 stepeni u toku dana, što znači da se asfalt ugreje i do 100 stepeni, dešava se i preko toga.
Zbog toga se zimske gume „ispeku“, odnosno mnogo brže „oćelave“. To naročito važi u julu kada su česti toplotni talasi koji su prethodnih leta umeli da traju po 10 dana, a to je jako loše za zimske gume.
Time se nedvosmisleno dolazi do zaključka da je finansijski neisplativo nepotrebno rizikovati sa zimskim gumama tokom leta. Ako već želite da uštedite novac, a da imate iste pneumatike, onda je dobra opcija „All season“ guma koju ćemo detaljno razraditi u narednom tekstu.
To je racionalna opcija koja je sve popularnija i u Srbiji i širom Evrope zbog klimatskih promena. Zime u Srbiji nisu oštre kao nekad, nema preterano snega, a leta su sve toplija zbog čega je „All season“ guma sve popularnija, a u prilog tome ide i sve veća prodaja ovakvih guma jer su brojni poznati proizvođači prepoznali važnost ovakvih pneumatika u novonastalim okolnostima.