SKAJP ODLAZI U ISTORIJU ZA SAMO NEKOLIKO SATI Kako je nakon 20 godina došlo do gašenja čuvene platforme

300x250 vavada 2

„Skajp“ je video sve. Intervjue za poslove pod pritiskom. Neugodne transatlantske porodične sastanke. Ljubavi (i raskide) na daljinu. Mnogi važni trenuci u našim životima bili su obeleženi „Skajpovim“ veselim tonom za poziv i zvukom za prekid veze koji je pomalo podsećao na kijanje, piše Independent.

Kada se nebo-plavi logo ove kompanije pojavio na našim ekranima 2003. godine, to je značilo da obični ljudi po prvi put mogu besplatno da obavljaju audio i video pozive putem računara – širom sveta – i time su naši fiksni i mobilni pozivi premešteni na internet. Ali u maju, nekada sveprisutna platforma za video pozive zatvara svoje „svevideće oko“ zauvek.

Vlasnik Skajpa, Majkrosoft, objavio je da će 5. maja povući platformu iz upotrebe nakon više od 20 godina postojanja, kako bi pojednostavio svoju ponudu za korisničke komunikacije u korist svoje ogromne poslovne platforme Teams (gde će u narednim danima biti prebačeni preostali milioni korisnika Skajpa).

U saopštenju povodom gašenja Skajpa, Majkrosoft – koji je kompaniju kupio 2011. godine za 8,5 milijardi dolara (6,6 milijardi funti) – naveo je da je Skajp bio „neizostavan deo savremene komunikacije i podrška brojnim značajnim trenucima“, ali da mu je, praktično, već duže vreme bio na aparatima za održavanje života.

Možda se pitate: kako je tako voljena platforma doživela toliki pad baš u trenutku kada se ceo naš život preselio na internet zbog pandemije?

Jedan deo priče je da Skajp jednostavno nije mogao da drži korak sa sjajnijim konkurentima kao što su Zoom ili Slack, koji su iskoristili globalni prelazak na rad na daljinu. Druga teorija kaže da je Skajp propao zato što nije bio prilagođen eri pametnih telefona. Ali, ako pitate neke druge, postoji i narativ po kojem je Microsoft svesno gurnuo Skajp na tehnološku marginu da bi ojačao Teams, i time polako „ubio“ originalnu platformu.

Kada su 2003. godine danski softverski inženjer Janus Frijs i švedski programer Niklas Censtrom osnovali kompaniju, Skajp je doživeo astronomski uspeh, sa 75 miliona aktivnih korisnika do kraja 2005. godine.

Prvi put je prodat 2006. godine kada ga je eBay kupio za 2,6 milijardi dolara, ali je već 2009. prodat konzorcijumu investitora.

Potom su došli veliki igrači: Microsoft je 2011. godine nadmašio Google i Facebook i preuzeo Skajp u trenutku kada je platforma bila na vrhuncu popularnosti – imala je oko 150 miliona mesečnih korisnika i 663 miliona registrovanih korisnika širom sveta.

Skajp je bio toliko rasprostranjen da je postao i glagol – sinonim za video poziv.

Ako ste koristili Skajp u njegovim ranim godinama, možda osećate talas nostalgije kada se setite njegovog zvuka zvonjenja ili obaveštenja koji su mu davali poseban šarm.

(Independent)

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Pročitajte još...  40 GODINA PODRŠKE I ZAJEDNIŠTVA: 'Mala škola za decu i roditelje' u Topoli i ove godine zabeležila rekordnu posećenost i veliki uspeh! (FOTO)
Molimo sve portale, ako kopirate članak sa našeg portala, navedite nas kao izvor informacije. ✅