Prvo treba odraditi sve servise, i veliki i mali. Ako je to već urađeno, proveriti ulje, vodu, klimu, pneumatike…
Automehaničar Nenad Marković otkriva:
– Pod velikim servisom se podrazumeva zamena zupčastog kaiša, vodene pumpe, španera, rolera, zatezača kaiša, a pod malim ulje i filteri. Najčešće se raspituju o stanju vozila i da li je spremno za put, da li je ispravnost vozila dobra, kao i kočnice, i da li je vreme za servis ili ne – kaže on.
– Bolje je praviti češće pauze u vožnji zbog visokih temperatura, pa može doći do zapaljenja vozila. U tom slučaju je najvažnije napustiti vozilo, jer ono jako brzo celo izgori. Zato su važni servis svih ulja, motora, menjača, kočionog ulja i rashladne tečnosti – nastavlja automehaničar.
Nenad kaže da je pred svaki odmor važno napuniti klimu i odraditi servis klime. Oni koji je nemaju, jedino im preostaje da otvore prozore i prave pauze.
– U najviše slučajeva ljudi kreću na odmore svojim vozilima, ali takođe putuju i rent-a-karom – otkriva Marković. – Za ljude koji putuju sa decom važno je da mališani isključivo sede na zadnjoj klupi, u dečijem sedištu, nikako kod roditelja u krilu.
Što se tiče cene, cena velikog i malog servisa zavisi od tipa vozila, od 5000-6000 dinara, do 300 evra.
Kada su u pitanju gume, važno je da se proveri pritisak u pneumaticima i da se vidi potrošnost guma, kao i da su gume prilagođene za tu sezonu, jer se leti koriste letnje gume, a zimi zimske gume.
– Najbolje bi bilo doći dve nedelje pre odmora na servis, ako se i desi neki nedostatak ili greška da se potkrade, da imamo vremena da reagujemo, ali ljudi to uglavnom rade dan pred put – kaže Nenad. – Važno je da imaju prateću opremu u gepeku, rezervni točak koji je isključivo dobro napunjen i proveren, ključ i dizalicu za točak da ne dođe do iznenađenja na putu.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI