Nova analiza Mekinzi instituta pokazala je da rast produktivnosti u nekoj zemlji ne pokreće široka baza kompanija, kako se često pretpostavlja, već izuzetno uski krug kompanija.
U Nemačkoj svega 13 kompanija – ili samo 0,4 odsto od ukupno 3.000 analiziranih – zaslužno je za čak 65 posto ukupnog rasta produktivnosti između 2011. i 2019.
Nova studija Mekinzi instituta obuhvatila je više od 8.300 kompanija u Nemačkoj, SAD i Ujedinjenom Kraljevstvu, a za analizu je odabrano razdoblje pre ekonomskih šokova izazvanih pandemijom i ratom u Ukrajini, piše WiWo, prenosi tportal.
Nemački prvaci u rastu produktivnosti, navodi se, ne temelje svoj uspeh primarno na štednji i rezovima, već na strateškim ulaganjima u inovacije, nove tehnologije i modernizaciju poslovnih modela.
Među njima su se našli online trgovac Zalando, trgovački lanac Rewe, tehnološka grupa Carl Zeiss, logistička kompanija Hapag-Lloyd, proizvođač motora MTU Aero Engines kao i evropski proizvođač aviona Airbus.
„Propuštamo puni potencijal veštačke inteligencije“
– Ako AI koristimo samo za rezanje troškova, propuštamo njegov puni potencijal – dodaje on.
Studija je i svojevrsni signal nemačkoj vladi, a iz Mekinzija apeluju na strukturne reforme i liberalizaciju tržišta kako bi se podstaklo brže preusmeravanje resursa prema produktivnijim sektorima. To bi, zaključuje Mekinzi, moglo ponovno da pozicionira Nemačku na vrh globalne lestvice produktivnosti.
BONUS KLIP Pogledajte vesti o EXPO2027:
@bizportal.rs Ova zemlja je potvrdila učešće na EXPO 2027 #biz #bizportal #expo #fypシ゚ #fyp #foryoupage #goviral
♬ original sound – BizPortal.rs
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.