Američki regulator za konkurenciju i zaštitu potrošača tvrdi da je Meta, koja je već bila vlasnik Fejsbuka, kupila Instagram 2012. i WhatsApp 2014. godine kako bi eliminisala konkurenciju, čime je sebi obezbedila monopol.
FTC (Federalna komisija za trgovinu) je tada pregledala i odobrila te akvizicije, ali je preuzela obavezu da prati ishod kupovina. Ako FTC dobije ovaj slučaj, to bi moglo primorati izvršnog direktora Mete, Marka Zakerberga, da proda Instagram i WhatsApp.
Meta je uverena u pobedu
Meta je ranije saopštila da je uverena u pobedu, a stručnjaci su za BBC rekli da će se verovatno braniti tvrdnjom da je korisničko iskustvo na Instagramu poboljšano nakon što ga je preuzeo Fejsbuk.
– Argument FTC-a je da je kupovina Instagrama bila način da se neutrališe rastuća konkurencija Fejsbuku – kaže Rebeka Ho Alensvort, profesorka antimonopolskog prava na Pravnom fakultetu Univerziteta Vanderbilt.
Ona dodaje da bi reči samog Zakerberga, uključujući one iz njegovih mejlova, mogle biti najubedljiviji dokaz na suđenju.
– Rekao je – bolje je kupiti nego se takmičiti. Teško je biti doslovniji od toga – kaže Alensvort.
S druge strane, Meta će se verovatno pozvati na to da namera nije posebno važna u antimonopolskim slučajevima.
Očekuje se da će i Zakerberg i bivša direktorka operacija, Šeril Sandberg, svedočiti tokom suđenja, koje bi moglo trajati više nedelja.
BONUS KLIP Pogledajte vesti o EXPO2027:
@bizportal.rs Duh igre i u osnovnim školama #biz #bizportal #expo #fypシ゚ #fyp #foryoupage
♬ original sound – BizPortal.rs
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.