Uspeh ne dolazi preko noći. Mnoge danas globalno prepoznatljive kompanije morale su dugo i strpljivo da grade svoj put, menjajući proizvode i strategije dok nisu pronašle ono po čemu ih danas znamo.
Nokia – od toalet papira do mobilnih telefona
Kad neko pomene Nokiju, obično se setimo mobilnih telefona izdržljivih poput cigle – dovoljno čvrstih da postanu internet legende. Ali, finski gigant je davne 1865. godine zapravo počeo kao – fabrika papira, a prvi proizvod bio je toalet papir. Tokom decenija, Nokia je evoluirala i postala sinonim za mobilnu revoluciju. Njihov primer pokazuje koliko je važna sposobnost prilagođavanja vremenu.
Lego – igra počinje s drvetom
View this post on Instagram
Nintendo – od karata do digitalne zabave
Pre nego što je postao car gejming industrije, Nintendo je 1889. godine proizvodio karte za igranje – popularne Hanafuda karte u Japanu. Tek sredinom 20. veka firma se okrenula video-igrama, što je bio potez koji im je zauvek promenio sudbinu. Danas su tvorci Super Maria i Zelde, ali DNK igre bio je tu od samog početka – samo u drugom formatu.
LG – kozmetika pre elektronike
LG danas povezujemo sa najmodernijim televizorima, frižiderima i pametnim uređajima, ali ova južnokorejska kompanija počela je 1947. kao proizvođač kozmetike. Njihov prvi veliki hit bila je krema za lice Lucky, po kojoj su kasnije i dobili deo imena (Lucky-Goldstar). Postepeno su širili asortiman na hemiju, a zatim i na elektroniku – i tako su zakoračili u domove širom sveta.
Sony – kuvar za pirinač umesto konzole
Sony je danas poznat po PlayStationu, televizorima i kamerama, ali 1946. godine njihov prvi izum bio je električni kuvar za pirinač – napravljen od drvene kofe i metalnih elektroda. Iako nije bio preterano uspešan, postavio je temelje za razvoj tehnološkog giganta koji danas diktira trendove u zabavi.
Samsung – iz ribarnice do pametnih telefona
IKEA – od šibica do globalne imperije
Ingvar Kamprad, osnivač IKEA-e, pokazivao je preduzetnički duh još kao dečak – sa pet godina je prodavao šibice komšijama, a kasnije i čestitke, olovke i novčanike. Ideja za prodaju nameštaja koji kupac sam sastavlja došla je kasnije, ali u pravom trenutku. Danas IKEA ne prodaje samo proizvode, već i životni stil – praktičan, jednostavan i pristupačan.
Lamborghini – traktori, ego i luksuz
Wrigley – žvake koje su osvojile svet greškom
William Wrigley Jr. je želeo da prodaje sapune i prašak za pecivo. Da bi podstakao prodaju, kupcima je poklanjao žvake. Na njegovo iznenađenje – ljudi su se vraćali zbog žvaka, ne zbog sapuna. Tako je, sasvim slučajno, rođena najpoznatija imperija žvakaćih guma na svetu. Nekad dodatak, danas glavni proizvod, piše BizLife.rs
BONUS KLIP Pogledajte vesti o EXPO2027:
@bizportal.rs Šta EXPO donosi Srbiji #biz #bizportal #expo #fypシ゚ #fyp #foryoupage #goviral
♬ original sound – BizPortal.rs
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici