Ko piše taj internet? Uloga društvenih mreža i medija u globalnim krizama – Mudrolije

Ko piše taj internet? Uloga društvenih mreža i medija u globalnim krizama Tokom aktuelne situacije sa virusom COVID – 19, društvene mreže su stavljene  na najveći ispit po pitanju plasiranja tačnih informacija, pogotovo Tviter, kao omilljena mreža za brz protok sadržaja kod generacija mlađe i srednje dobi.Njihova uloga kanala za druženje sa ljudima, danas je još izražajnija, jer je karantin globalnih razmera, a brendovi i poznati ovo mudro koriste za komunikaciju sa svojim fanovima, pa se povećao broj lajvova na Instagramu, pogotovo u večernjim časovima, kada je na snazi policijski čas.Sa druge strane su sve češće i zloupotrebe teoretičara zavera koji lažnim objavama stvaraju paniku. Ipak, analize sadržaja koji se konzumira pokazuju da veći deo korisnika pažnju poklanja proverenom informativnom delu kao i afirmativnom i zabavnom sadržaju, te su se okrenuli stvaranju brojinh  izazova i heštegova pod kojima su plasirali objave, od kojih je sigurno najppopularniji #bitnodajenekadbilolepo, koji je pratio uglavnom fotografije i video material nastao u prošlosti. Krajnji cilj je postignut, sami sebi smo skrenuli pažnju sa panike na lepe uspomene i podelili ih sa ljudima koji su nam dragi – svrha druženja ispunjena. Da život nije stao, pogotovo na društvenim mrežama, postarali su se i sami kreatori stranica, odnosno pablišeri koji su povećali broj objava, a samim time i interakciju sa publikom. Najbolji primer je Instagram stranica Negujmo srpski jezik, koja organizuje lajv druženje u kojem korisnici biraju pesme koje žele da slušaju, baš kao da su u samom izlasku – svrha druženja ispunjena, izlazak je u virtuelni  prostor društvenih mreža. Koliko je ova praksa postala omiljena i kod ljudi, svedoči veliki broj fotografija na Instagramu i Tviteru, gde su korisnici sređeni “u fulu” baš kao za pravi izlazak. Mudrolije sa Twitera su na kreativan i twiteraški način pratile aktuelne teme, uz najveći osvrt na hešteg #bitnodajenekadbilolepo. Sam se izdvojio, ozbiljno vam kažemo – Admin nije fan Ane Nikolić.Iako Twiter kao mreža nije u ekpanziji i uglavnom su to dugogodišnji korisnici u ovoj krzi sa rastom humora tviteraša je rastao i broj aktivnih korisnika.Poznata stranica sa mimovima, Neverovali ili da, objave je generisala ka sadržaju koja prati aktuelna zbivanja unutar naših domova, odnosno, novonastalom stilu života koji se svodi na bindžovanju serija i filmova uz hranu i izležavanje u krevetu. Pa ako je suditi po njima karantin u Srbiji izgleda ovako Trend rasta na društvenim mrežama prepoznali su i veliki pablišeri koji su svojim čitaocima omogućili praćenje svih konferencija stručnog kriznog staba i obraćanja predsednika u live prenosima na svojim FB stranicama. Posebno zapaženi su bili live prenosi na FB stranici portala Blic.rs čiji su čitaoci na taj način imali priliku da vide Beograd iz vazduha, neočekivano drugačija slika buke na koju smo navikli. Da je korona promenila način konzumacije medija ali i opšte navike potvrđuje online nastava za osnovce koja je na RTS3 i u live prenosu na portalu Blic.rs bila dostupna svim osnovcima. Ovakav pristup sadržaju i interaktivnost sa potrebama čitalaca su rezultirali sa 11 miliona interakcija, koliko Blic-ova fb stranica ima. Proverene informacije i uvezivanje portala i kanala na društvenim mrežama pojedinih izdavača doveli su i do promena na medijskoj sceni u Srbiji. Pojedini prodajni portal beleže pad na Gemius listi dok je neprikosnoveni lider Blic.rs koji drži #1 od kako se meri poseta portal u Srbiji.Mudrolije nisu u Gemiusu, a da jesu verujemo da bi ova lista ipak bila drugačija ali do tad info da je u martu napravljen istorijski rekord posete na nekom od domaćih portala i to  22 marta, kad je gore pomenuti Blic.rs posetilo čak 1,5 miliona korisnika iz Srbije, kada je ovaj portal čak četiri puta za redom obarao rekord po broju poseta, a najveća poseta je zabeležena 22. marta sa čak 1. 506 000 korisnika.Svoj prostor na Instagramu, Tviteru, Fejsbuku, Jutjubu i TikToku,  nasla je i kulturno-umetnička ekipa i zato – kapa dole!Da se umanje stres i dosada koja vlada, pobrinuli su se Jugoslovensko dramsko pozorište, Atelje 212, Narodno pozorište, Srpsko narodno pozorište, teatar “Vuk”, koji redovno emituju snimke predstava na svojim Jujtjub kanalima. Ono što je kod publike izazvalo veliko oduševljenje, bila je odluka Radeta Šerbedžije da iz svog doma, uz gitaru i vino, govori stihove pesama Arsena Dedića, ali i lajv nastup Sergeja Trifunovića koji je na Instagramu, takođe iz svog doma, držao anplagd koncert popularnih rok i pop pesama.Lepa Brena, Dženan Lončarević i Severina, samo su neki od popularnih estradnih umetnika koji su započeli trend lajv nastupa, koji društvene mreže polako pretvara u festival.Da li je ovo prekretnica event biznisa i šta je budućnost istog ostaje da vidimo kad prođe pandemija.Na kraju krajeva, zna li iko u kojoj meri Covid-19 menja društvo u kom živimo? Do pre mesec dana nezamislivi scenariji su postali naša stvarnost, granice su se izbrisale iako je prostor našeg kretanja ograničeniji nego ikad.Dok ne vidimo šta je budućnost koju stvaramo, preporučujemo vam da uživate u životu koji se preselio na digital, sadržajima koji su mahom free, čitajte provereno i ne verujte nikome. 

Leave a Comment